måndag 17 december 2012

Den magiska dörren av John, Emilia och Oskar


=)Kapitel 1 Hej!!!!!!!!=)
Hej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!=) Jag heter Blixten Maqveen och är 10 år. Jag går i Millitärskolan i Piteå. John är min bästa kompis. Vi spelar alltid fotboll. Jag är rädd för Nisse. Han är vaktmästare. Nisse ser ut som en grottmänniska. När skolan är slut springer jag till skolgården igen, står och tittar på magiska dörren nere i träslöjden. Jag tror att det finns ett monster bakom dörren.


Kapitel 2 -brevet

Efter skolan sprang jag ner till träslöjden och då låg det ett brev som stack ut lite.
Det är ifrån Baconlandet.
I brevet så stod det så här:
Hej HJÄLP!! Det finns ett monster i min källare. Hjälp mig att fånga Snigelmonstret.
Hälsningar rymdvarelsen Bärjan.=)


Kapitel 3 Nycklarna

Jag spionerade och då såg jag nycklarna. Jag var tvugna att få tag i nycklarna till dörren. Någon där inne behöver min hjälp!!!
Och sen gick jag till Nisse och Nisse låg och sov och den hemska Nisse har nycklarna i sin bakficka!!!. Jag sprang och hämtade John.
-Nu vet jag hur vi ska göra.
-Hur då? sa John.
-Lyssna här, sa jag. Nisse ligger och vilar. Nu kan vi smyga oss på honom och ta nycklarna.
Jag smyger till Nisse som ligger och vilar fortfarande.
Och John står och håller vakt vid dörren sen vänder Nisse på sig.
Och nu kan jag ta nycklarna jag springer till dörren i slöjden och vrider om nyckeln det känns spännande!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




kapitel 4 en annan värld !!!!!
Jag kommer in i genom dörren. På andra
sidan dörren öppnade det sig en helt annan värld som jag aldrig kan föreställa sig. Och där sitter det en skylt som det står välkommen till Baconlandet på Museum om Bacon. Och där står det ett stort baconskelett. Det luktar bacon över hela staden. Nu blev jag hungrig mumsfillibabba jag började att tugga på baconskelettet det smakar ju riktig bacon. Sen så hörde jag nån som ropade på hjälp nu går jag runt och känner på saker. Det är så mörkt så att hittar mig fram. Jag hörde vart ljudet som lät HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kapitel 5 En annorlunda vän!!!!!!!!!!!!!!=)

Plötsligt kom en varelse studsandes på sina skinkor och sa ondskefullt:
-Hej jag heter Bärjan vad heter du?
-Jag heter Blixten Maqveen, sa jag och tuggade på en bit av baconskeletett.
Den varelsen påminner mig om min vän John som gillar att spela fotboll. Han har en boll som han kickar med.
-Jag behöver hjälp med att röja ut ett snigelmonster ur min källare.
Det känns helt hopplöst att kunna hjälpa Bärjan.

kapitel 6 mitt uppdrag

Rätt som det var kom jag på hur jag skulle göra jag ska ta en kniv och sätta i en varmkorv och hänga i ett rep och så kommer monstret och biter i korven och sen så dör den.
  • Varmkorv
  • Kniv
  • Rep
Jag säger hejdå till Bärjan.!!
Jag springer till baka till den vanliga välden.!!


Kapitel 7 Tillbaka i skolan!

När jag kom tillbaka till skolan skulle jag hitta alla sakerna. I skolan var allt som vanligt. Först gällde det att hitta korven. Det gick jätte lätt.=)Nu ska jag hitta repet och då tar jag ett hopprep från min klass.
Nu ska jag hitta en köttkniv jag gick in till mattanten och frågade efter en köttkniv och då kom hon fram med den blodiga köttkniven.
-Vad ska du ha den till?
  • Inget bara en sak. Det kändes jätte pirrigt så att jag ropade på John. Då kom John och sa vad ska vi göra. Kan du hjälpa mig att få tag i köttkniven. Sen när skolan var slut sprang jag och John in i matsalen och tog köttkniven nu ska jag gå in i den magiska världen.!!!!!!!!!!



Kapitel 8 Sanningens ögonblick

Jag tog mod till mig och gick iväg. Monstret såg ut som Nisse och pratade som Nisse!!! Monstret hade en spikklubba. Jag och monstret slog varandra men ingen skadades. Jag fick bara några smällar på skallen och monstret var långsam som en snigel så jag sprang i förväg och satte upp en fälla och sen kom snigeln och bet i korven. Men han fick bara ett stort hål i halsen och sen ringde jag till ambulansen och Bärjan var sjuksköterska. Sen kom hans kollegor och hjälpte snigeln monstret fick åka till Värnamo sjukhus!!!!!!!!!! Sen sa jag HEJDÅ till Bärjan!!!!!



Kapitel 9 – Tills någon annan öppnar dörren igen.

Dagen efter satt jag och jobbade med mina läxor det var så tråkigt att man kunde dö!!!!!! Sen på rasten såg jag Nisse ramlade framlänges och slog i sin lilla näsa. Nisse tappade ena näsborren och låg och vrålade att det var flyganfall min näsa saknade en NÄSBORRE!!!!!!! Sen upptäckte Nisse att en speciell nyckel saknades.
Det var den nycklen som jag hade. Jag släppte försiktigt ner nycklen och sa till Nisse:
  • Här är den. Jag ger Nisse nycklen. Han sa:
  • Kan du ge mig näsborren?
  • Jaja sa jag!!!! Vi gick och spelade fotboll Nisse var målvakt. På fotbollen sa jag att vi aldrig skulle berätta om den magiska världen för någon annan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




slut tut =)=)=)=(=(=(=(=)
=)

5 kommentarer:

  1. Vad bra den var!!!!!
    :)

    SvaraRadera
  2. Den var jätte bra!!!
    becon landet tycker vi var ett roligt namn på ett land=) men ni beskrivde den första sacken ni skulle hitta inte så bra tilleksempel var du hittade den men annars var den jätte bra!!!!
    vi tycker att bilderna var roliga=)
    vänliga hälsningar:CARL och ALICE<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tackar!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Jag tycker också att den var jätte bra=)=)=)=)=)

      Radera
  3. Jag glömde skriva namn Lille mannen=)

    SvaraRadera