tisdag 18 december 2012

Den magiska dörren av Anton

Kapitel 1 Hej!

Hej jag heter Emil. Vad heter du? Jag heter Victor. Jag är rädd för rektorn .
Min Skola heter Ek skolan. På morgonen hittade jag ett brev.



Kapitel 2 Brevet

Du måste in i en dörr som du inte vet om. HJELP!!



Kapitel 3 Nycklarna

Nu var jag tvungen att hämta nycklarna från rektorn .
Han sover. Jag måste ta nycklarna från rektorn. Jag
har nycklarna. NEJ ! Han vaknar. Jag sprang till dörren.
Jag är lycklig. Jag stoppar in nyckeln och vrider långsamt....


Kapitel 4 En annan värld

Jag öppnade dörren. Det luktade illa. Döda hundar låg i världen som jag kom in i. De hade blivit bitna av något. En gris grymtade som om den åt på något. Jag gömde mig i en buske. Den försvann.



Kapitel 5 En annorlunda vän

Det var en docka som sa:
- Hej! Vad heter du?
- Emil. Vad heter du?
- Jag heter King-Kong. Jag vill ha hjälp med att döda en grisdoktor. Han heter doktor Fläskkotlett. Han har stulit min bil och mitt hus. Han har vapen och blodhundar och han är en elak doktor.
Jag gillar glass, sa King-Kong.
- Min kompis Victor gillar också glass, sa jag.
Jag ger upp för att man inte kan fånga Doktor Fläskkotlett.


Kapitel 6 Mitt uppdrag

  • 10 korvar
  • 9 knivar
  • rep
  • tejp
  • kedjor
  • citron
  • mini gun
Jag ska ta korv för att distrahera hundarna och så ska jag ta repen och knivarna för att döda Doktor Fläskkotlett. Sen så ska jag ha tejpen för att tejpa fast knivarna på snöret.
Jag går ut. Hej då King-Kong!


Kapitel 7 Tillbaka i skolan

Jag kom ut från världen. Tiden var stoppad.
Jag sprang runt på skolan och hämtade rep och kedjor och korv.
Jag hittade tejp och min kompis
gav mig knivar. Han hade snott knivarna från en affär.
Jag gick in i världen och jag hade alla sakerna med mig.


Kapitel 8 Sanningens ögonblick


Jag tar korv för att distrahera blodhundarna. Jag tar kedjorna och tejpar fast knivarna på dom med silvertejp. Jag använde en mini gun för att skjuta plastskott på grisdoktorn. Han svimmar. Jag tar kniven och skär upp armen och sedan pressar jag citron för att det ska svida. King-Kong kommer och hjälper mig. Han slår grisdoktorn så att han får åka in och opereras. Jag sa hejdå till King-Kong och återvände till skolan.


Kapitel 9 Tills någon annan öppnar dörren igen

På rasten kom rektorn. Han trillade och slog i rumpan han tappade sina nycklar. Jag gav honom nycklarna. Han blev glad. Han såg att nyckeln till den magiska dörren fattades. Jag tog den ur fickan och gav den till honom. Han blev glad. Vi berättade inte det för någon. Det blev vår hemlighet. Jag och Victor gick och köpte varsin glass.

1 kommentar:

  1. Hej anton vi har ett tips till dig du skule kuna skriva lite mer om den magiska dörren i dom två första kapitelena.
    Du anton din fantasi va spenande jag och Hanna tykte att det va kul att du kom på Doktorfleskotlet MVH MY OCH HANNA

    SvaraRadera