tisdag 18 december 2012

Den magiska dörren av Hanna

Kapitel 1 Hej
Jag heter Anna och går på bureskolan. Jag är 10 år och har en kompis som heter Stella. Hon är en bra vän. Jag gillar att vara ute. Jag är rädd för skolsköterskan. Hon har sprutor.
Vid gympasalen finns en magisk dörr. Vad finns bakom dörren? På den magiska dörren så finns det lappar. Det står massa med konstiga ord.


kapitel 2 Brevet
En dag hittade jag ett brev. Det låg under dörren.

Hjälp! Mitt djur ha blivit tagit av en drake. Det var min igelkott.
Från Julia en vattenälva

De befinner sej i ett magiskt land.


Kapitel 3nyklana
Skolsköterskan har nycklarna. Jag ska ta nycklarna ifrån henne när hon äter lunch. Jag tog en krok och fick upp nycklarna från fickan. Nu ha jag fått tag på nycklarna. Det känns bra att jag har nycklarna. Jag går till dörren, jag vrider sakta upp låset.


Kapitel 4
Nu öppnar dörren sej och jag kommer in i en annan värld. Där allt var annorlunda. Jag hör några prata.


Kapitel 5 en Annorlunda ven
Jag träffar en älva. Jag började och prata med henne.
  • Vad heter du? sa älvan.
  • Anna, sa jag. Vad heter du?
  • Julia, sa hon att hon hette. Jag behöver din hjälp kan du rädda min igelkott? Den har blivit tagen av en drake som kan spruta eld.
Jag kommer aldrig och klara det jag kommer att dö.


Kapitel 6 mitt uppdraget
Rätt som det var kom jag på hur jag skulle göra min plan. Draken är säkert arg på hundar. Då kommer draken följa efter hunden.
Jag behöver dom här sakerna:
  • hund
  • rep
  • sten
-Hej då Julia, sa jag. Nu går jag tillbaka till dörren.


Kapitel 7 tillbaka i skolan
När jag kom tillbaka till skolan var allt som vanligt. De var rast när jag kom. Jag hittar en sten på skolan. Jag lånar ett rep från vaktmästarn. Jag lånar min kompis hund. Hon är snäll som lånar ut sin hund.
Det är lite synd om Stella jag har glömt henne.
Jag sprang till den magiska dörren.

kapitel 8 sanningens ögonblick
Jag tog mod till mig och gav mig iväg. När jag var nära grottan så satt jag mig i ett träd och knöt repet i en sten. Hunden sprang i väg mot grottan. Draken blev arg. Draken började springa efter hunden. Drakens skrik var likt skolsköterskan när hon var arg. När draken var under mig då släppte jag ner stenen på den. Då blev den snurrig i huvudet. Nu sprang jag till grottan och räddade igelkotten och jag sprang till Julia. Hon blev glad att få se sin igelkott ijen då sa jag hej då till julia nu sprang jag till skolan jen.

kapitel 9 tills någon annan öppnar dörren igen.
Dagen efter satt jag på lektionen och tänkte på allt som hade hänt.
Nu skulle vi gå ut på rast. Då såg jag skolsköterskan. Hon frågade om jag kunde hjälpa henne och leta efter hennes nycklar. Då sa jag ja. Då kollade vi i gympasalen och jag hade fortfarande nycklarna i fickan. Jag låtsades att jag hittade dom vid mitt bästa gömställe.
-Här är nycklarna,sa jag.
Då blev skolsköterskan glad av att hitta sina nycklar.
-Förlåt för jag lånade nycklen.
  • Jag är inte arg på dej. Den nycklen hör till den magiska dörren, sa skolsköterskan.
  • Jag var inne i den magiska dörren.
Lova att du inte säger det till någon, sa jag.
-Jag lovar,sa skolsköterskan.
-Okej då.
Jag och Stella hopade hopprep. Det var roligt .slut


































































































































































































































































1 kommentar:

  1. det va bra handling men du böhöver lengre meningar.


    (=william och emil=)

    SvaraRadera