tisdag 18 december 2012

Den magiska dörren av William

Del 1 hej


Hej jag heter Linus.
Min skola heter Granskolan.
Jag är 10 år.
Min bästa vän heter Max han är också 10 år.
Min värsta fiende är Hugo.
Hugo är vaktmästaren.
När jag och Max går till träslöjden går vi alltid till den magiska dörren. När vi är där undrar
jag och Max vad det är där bakom den konstiga dörren. Vi tror att
det finns monstren bakom den konstiga dörren.

Del 2 brevet.
Efter skolan gick jag och tittade vid dörren. Under dörren såg jag ett brev.
Jag behöver hjälp att koka ägg.


Kap 3-nycklarna

Nu ska jag försöka få tag på nycklarna till den magiska dörren. Jag sticker upp till Hugos kontor. Då ska jag försöka ta nycklarna till den magiska dörren när han ligger och sover middag. När jag kommer upp ligger han och sover middag. Vilken tur tänker jag. Sen går jag in och letar där han har sina nycklar. Då hittar jag dom och försöker leta efter vilken av dom som är till den magiska dörren. Sen hittar jag dom. Då börjar Hugo att nästan vakna. Jag springer och gömmer mig bakom soffan. Sen somnar han igen. Då springer jag ner till den magiska dörren. Sen vrider jag sakta, sakta, sakta, sakta ner handtagen.


kapitel 4-ny värd


Max var för feg så då fik jag gå själv in i den magiska dörren.
Det va en konstig värd det var massor med ägg och jag älskar ju egg jag vill bara äta upp alla äggen ville jag faktisk. Äggen var slemmiga. Det läskigaste var att en jätte hade smakat på alla äggen jag
såg asmycket fotspår av honom. Jag hörde massor av pistolskott sen sprang jag för livet då såg jag den magiska dörren jag stack och gömde mej bakom den magiska dörren sen gick jag och hjälpte han som stog och kokade egg.
kapitel 5 annorlunda vän
Han jag skulle hjälpa var ett enda ägg. En gång hackade han och några vänner sönder det största ägget på planeten. Det var då han glömde hur man kokade ägg. Det var 10ton rinnande äggula som rann ut ur ägget.
-Hej vad heter du?
-Jag heter Linus vad heter du?
-Jag heter Leo, svarade ägget.
Min kompis Max är också tokig.


Kapitel 6-mit uppdrag.

Hur ska jag göra jag vet ju inte vart det ligger. Sen såg jag en karta i brevet. Sen gick jag in till den
magiska dörren och skrev ner allt jag behöver.
  • En stor matbit.
  • En jätte stor katapult.
  • Och en stor vattenballong.
    Klart.
    -Hej då Leo nu måste jag till min riktiga värd.


Kapitel 7.


När jag kom tillbaka till skolan då smög jag in i klassrummet då frågade fröken va har du varit på toaletten. Då sa jag:
-Har du en jätte stor kanon och en stor vattenballong och en stor matbit?
-Du kan göra din kanon i trä och metall slöjden och du kan hitta en matbit i köket men jag vet inte var du kan hitta en jätte vatten ballong sa fröken. Du kan skippa lite av lektionen
-Tack så mycke.
Sen gick jag till trä och metall slöjden för att bygga en kanon. Sen kom Max för att jelpa till.-Det va mycke lättare när jag inte hade en stor kanon att släpa på själv. Sen gick vi snabbt till köket och hittade en stor matbit.
Sen gick vi till syslöjden och letade
efter 10minuter så hittade vi ett vatten tät tyg sen fyllde vi den med så mycket vatten som det gick
sen gick jag med alla saker som jag behövde in i den magiska dörren.



=)

KAPITEL 8-sanningens ögonblick.
En vakt lurade Leo och hans vänner att det fanns små ägg i det största ägget i äggvärlden.
Jag kastade vakten i lava floden.=) Om jag går ner i den rinnande äggulan så fastnar jag. Jag ska ha min kanon att skuta iväg matbiten till dom så dom får mat jag ska skuta iväg vatten balongen. Vattnet ska skölja bort äggulan. Sen kom alla och tackade
mig.=)

kap 9. Tills någon öppnar dörren igen.
När jag gick hem från skolan såg jag att vaktmästaren hade hamnat på taket med bilen. Det var mitt fel. Nyckel som var till den magiska dörren var också till hans bil. Han provade en annan nyckel. Då sa det kabom. Då ringde jag 112. jag grävde ner dom förgrömmade nycklana. Sen gick jag och Max sent på
kvällen till en fest.




Den magiska dörren Slut!!
författare:William.





































































































1 kommentar:

  1. Hej Wiliam!
    den var en rolig bäretelse och det var lite svårt att förstå några grejer du hade skrivit men anars var den var jättebra! Carl och Alice

    SvaraRadera